Strategische brainstorm bij VAMOS Support

In een eerder artikel vertelden we al over onze strategische marketing brainstorm. Is jouw bedrijf net geboren bij de Kamer van Koophandel en zit je in de fase van spanning en sensatie? Dan is het de hoogste tijd om samen met twee van onze marketingexperts te sparren over het vermarkten van jouw product. Heeft jouw organisatie de startfase overleefd en groei jij door naar fase twee of drie, oftewel de fases show time en take control? Tof! Dan helpen onze strategen je graag een blik te werpen op de gehele organisatie tijdens de strategische brainstorm. Benieuwd hoe? Dat vertellen we je graag.

overleg voor de juiste markpositionering

Wat doen we tijdens een strategische brainstorm?

We starten met het inplannen van drie brainstormsessies. Tijdens deze sessies worden de interne- en externe situaties in kaart gebracht en stellen we samen de bedrijfsstrategie vast. Waar sta je over vijf jaar, of misschien nog wel later? We stellen kritische vragen die passen bij jou als ondernemer en bespreken jouw individuele droom. Door met de ondernemers, directieleden en leden van het management te spreken, formuleren we uiteindelijk de gezamenlijke droom. Het enige wat we van jou verwachten is een open blik en een hoop energie, zo komen de mooiste ideeën tot stand!

Extern beginnen is intern winnen

Tijdens de eerste sessie brengen we met onze strategen op het gebied van marketing en strategy de externe situatie in kaart. We kijken in deze sessie vooruit naar de komende jaren. Wat zijn bijvoorbeeld relevante trends en ontwikkelingen in de markt en waar liggen de kansen en bedreigingen van het bedrijf. Het is cruciaal om hiervan op de hoogte zijn om met jouw bedrijf te blijven groeien. Verder bespreken we in de externe sessie wie jouw droomklanten zijn, hoe de klantketens eruitzien, wat jullie waardepropositie is en hoe jullie concurrentiepositie over een aantal jaar eruitziet.

Wanneer extern alles in beeld is, staan onze Process en People experts klaar om de interne situatie in kaart te brengen. Tijdens deze tweede brainstormsessie behandelen we verschillende vragen. Welke bottlenecks zijn er bijvoorbeeld op operationeel gebied? Kunnen we de organisatie nog efficiënter maken? Hebben we alle vaardigheden in huis die we de komende X aantal jaren nodig hebben? Hoe waarborgen we de groei van onze medewerkers? Wat verwachten we de komende jaren aan instroom doorstroom en uitstroom?

Tijd om te focussen en uit te voeren

Wanneer de interne- en externe situatie in kaart is gebracht beginnen we met de derde brainstormsessie. We voegen de vorige twee sessies samen met een duidelijke focus op denken in, en sturen vanuit, klantketens. Doordat we al eerder het ultieme doel, de klantketens, waardepropositie en verschillende groeidoelstellingen hebben vastgesteld, kunnen we tijdens de laatste sessie een aantal kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s) opstellen. Samen stellen we deze meetpunten op, zodat we de voortgang kunnen borgen. Na al het brainen stellen onze experts een overzichtelijke samenvatting van de sessies op. Hierin staat een heldere vertaling van de ideeën naar concrete doelen voor de verschillende onderdelen van het bedrijf. Uiteindelijk kunnen we samen aan de slag gaan om de strategie te realiseren en kunnen onze strategen zorgen voor de borging van de doelen. Door één of meerdere van onze experts word je persoonlijk begeleid op maandelijkse basis om de resultaten te evalueren. Ook op uitvoerend en -tactisch niveau kunnen wij aangesloten blijven om de resultaten te bewerkstelligen. Samen bepalen we waar behoefte aan is om jouw doelen te behalen.

Klaar om te brainen?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Samen kijken we naar de mogelijkheden en zorgen we dat jouw bedrijf goed voorbereid is om de volgende groeifase in te gaan.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Anderen lazen ook