Werkenbij website als onderdeel van employer branding
In het kader van employer branding is een werkenbij website een belangrijk onderdeel. Eerder vertelde we al wat employer branding precies inhoudt en waarom het zo belangrijk is en hoe VAMOS Support employer branding op jouw bedrijf toepast. In dit artikel leggen we uit wat een werkenbij website is en waarom het een onderdeel van jouw employer branding moet zijn. Zo weet je, na het lezen, precies wat je kunt verwachten als we met jouw werkenbij website aan de slag gaan. Read on!
Waarom een werkenbij website?
Een werkenbij website is een sterk recruitment kanaal en draagt bij aan jouw werkgeversmerk (employer branding). Aan de hand van een werkenbij website laat je zien waarom jij een aantrekkelijke werkgever bent. Je kan een goed beeld geven van de werkcultuur, de kernwaardes en de sfeer. Je focust je helemaal op potentiële werknemers en niet op klanten. Wij raden aan om de werkenbij site te scheiden van je bedrijfswebsite. Het doel van de werkenbij website is het zorgen voor een voorkeurspositie in de mindset van potentiële werknemers, zodat ze bij jouw organisatie willen werken. Dit draagt bij aan het vormen van een sterk en bekend werkgeversmerk.
Vlammenbijvamos.nl
Bij VAMOS Support zijn we druk bezig met onze eigen employer branding. Daarom hebben we onlangs onze eigen werkenbij website gelanceerd. In samenwerking met Brend Bulders hebben we een complete werkenbij website gemaakt wat een weerspiegeling is van VAMOS Support. Op onze werkenbij website ontdek je alles wat je moet weten over het werken bij VAMOS Support, of hoe wij het ook wel noemen Vlammen bij VAMOS. Bezoek je onze website dan krijg je een kleine vuurdoop van onze cultuur, je leest waar wij het warm van krijgen, hoe je bij ons kan doorgroeien en natuurlijk welke Supporters on fire zijn bij VAMOS. Wij zijn super trots op het eindresultaat!
Werkenbij websites voor klanten
Bij The City, een entertainmentcentrum in ’s-Gravenzande, zijn we aan de slag gegaan met de employer branding. We zijn gestart met het in kaart brengen van de missie, visie, impact en dromen van het bedrijf. Om dit in beeld te krijgen hebben we een workshop met de directie gehouden en verschillende medewerkers geïnterviewd. Het betrekken van de medewerkers was in dit proces erg belangrijk. Zij vormen middels de huidige cultuur, de normen en waarden. Nu we weten wat de organisatie en haar medewerkers belangrijk vinden, laten we dit terug komen in de nieuwe employer branding strategie. Tot slot hebben we een concreet actie plan gevormd, welke we ook gaan uitvoeren. De werkenbij website van The City is de volgende stap in het uitgestippelde pad.
Voor LinkThings, een jong en groeiend bedrijf gespecialiseerd in dataoplossingen, hebben we in samenwerking met Brend Bulders de werkenbij website ontwikkeld. Allereerst was het belangrijk om erachter te komen wat LinkThings voor bedrijf is en wat de kernwaarden zijn. Aan de hand van interviews met de directie en de medewerkers hebben we dit gedefinieerd. Vervolgens hebben we de verkregen informatie terug laten komen op de nieuwe website. De werkenbij website geeft een goed beeld over het werken bij LinkThings. Het laat zien wat het bedrijf doet, wie het dreamteam is, wat de kernwaarden zijn en komen medewerkers aan het woord. Zo kan een potentiële kandidaat bepalen of hij of zij bij de organisatie past. LinkThings is klaar om potentiële medewerkers aan te trekken met hun toffe werkenbij website.
Je eigen werkenbij website
Potentiële medewerkers aantrekken met een eigen werkenbij website? Dan zit je bij VAMOS Support helemaal goed. We beginnen met het in kaart brengen van jouw werkgeversmerk. Dat doen we aan de hand van interviews met zowel de werkgever als de werknemers. We analyseren de verkregen informatie en vormen hieruit het werkgeversmerk. Vervolgens gaan we de website bouwen, opmaken en invullen.
Aan de slag!
Klaar om te laten zien waarom jij een aantrekkelijke werkgever bent? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op. Samen kijken we naar de mogelijkheden om jouw werkgeversmerk op de kaart te zetten.