Home»Nieuws & cases»Operations»Standaardiseren van processen voor blije klanten

Standaardiseren van processen voor blije klanten

Wist je dat inefficiënte processen kunnen leiden tot inefficiëntie bij medewerkers, lage kwaliteit en een trage organisatie? Dit klinkt al niet heel positief, maar uiteindelijk zullen inefficiënte processen ook gevolgen hebben voor je klanttevredenheid.

Aanpakken bij de bron

Taken die steeds terugkeren, maar niks toevoegen voor de klant. Documenten die worden aangemaakt, maar vervolgens op de stapel belanden en fouten die keer op keer gemaakt worden, maar nooit eens in de bron worden aangepakt. Heb jij het gevoel dat er in jouw bedrijf onduidelijkheid is in bepaalde processtappen en wie welke taak vervult? Dan is het de hoogste tijd om hier eens goed op in te zoomen.

standaardiseren processen

Standaardiseren van processen is de sleutel

Door onduidelijke processen is er geen standaard manier waarop een aanvraag, opdracht of klacht door de organisatie heen stroomt. Dit kan in jouw team de nodige discussies en verwarring opleveren, maar het vervelende is dat de klant het ook merkt als er geen eenduidig proces gehanteerd wordt. De sleutel zit hem in standaardiseren van processen. Als een klantvraag – of dat nou een opdracht, serviceticket of factuur is – altijd dezelfde stappen kan doorlopen in jouw organisatie, dan geeft dat rust en duidelijkheid. Jouw team weet wat er moet gebeuren om de klant goed te bedienen en de klant krijgt altijd de juiste output.

Hier springen wij in

Wij brengen de belangrijkste processen binnen jouw organisatie in kaart en identificeren waar mogelijkheden zijn om snelheid, efficiëntie en kwaliteit te verbeteren. Samen bepalen we de vervolgstappen, zodat we het proces efficiënter kunnen inrichten. Wat dat concreet betekent? Denk aan grote operationele voordelen, zoals:

  • Meer blije klanten door minder fouten;
  • Meer blije medewerkers doordat de vervelendste taken geëlimineerd zijn;
  • Hogere First-Time-Right prestaties (fouten voorkomen = tijd besparen);
  • Omzetgroei door kortere doorlooptijd van een project of productieproces;
  • Meer tijd beschikbaar voor complexe vraagstukken, doordat standaard werkzaamheden geautomatiseerd worden.
bepalen bedrijfsstrategie

Aan de slag met een operations expert van VAMOS Support

Uiteindelijk is het uitgangspunt om de klanttevredenheid te verhogen, operationele kosten te verlagen en meer werk te kunnen verzetten in dezelfde tijd. Wil je weten hoe dit eruit kan zien voor jouw bedrijf? We vertellen het je graag tijdens een vrijblijvende kennismaking.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.