Zoekmachineoptimalisatie: Verbeter jouw vindbaarheid in Google (SEO)
Houd je je al een tijdje bezig met jouw online zichtbaarheid en wil je nu beter vindbaar worden in zoekmachines zoals Google? Dat kan door middel van zoekmachineoptimalisatie (SEO). Met een SEO-geoptimaliseerde website en SEO webteksten kom je hoger in de zoekresultaten van zoekmachines te staan, waardoor klanten je makkelijker zullen vinden.
Beter vindbaar worden in Google en andere zoekmachines
Goed vindbaar worden in Google en andere zoekmachines: dat wil elk bedrijf. Maar hoe werkt dat nu precies? Door al de vaktermen zie je door de bomen het bos niet meer. Gelukkig weten we hier alles over en krijgen we het voor elkaar dat je website organisch goed gevonden zal worden in de toekomst.
Wat is SEO?
Het hele proces en alle taken die worden uitgevoerd om de website hoog te laten scoren in zoekmachines, wordt in het Engels “Search Engine Optimization” (SEO) genoemd. In het Nederlands heet dit zoekmachineoptimalisatie. SEO zorgt ervoor dat je de zoekende potentiële klant vanuit de zoekmachine naar jouw website trekt. De persoon is specifiek op zoek naar iets en als je hier met jouw product of dienst op in kunt spelen, is de kans tot conversie enorm groot.
Hoe kun je jouw website SEO-optimaliseren?
Omdat een goede SEO-geoptimaliseerde website nieuwe klanten naar jouw aanbod kan leiden, investeren veel bedrijven in een sterke SEO-strategie voor hun bedrijf. Zoekmachineoptimalisatie is een vak apart, waardoor je SEO uitbesteden een wijze keuze is. Een SEO-specialist weet precies wat hij moet doen en gaat doelgericht aan de slag met de SEO-optimalisatie van jouw website. Hij of zij helpt je om jouw SEO te verbeteren en op deze wijze hoger te scoren in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google.
Wist jij dit al?..
Resultaat
Binnen 5 maanden hebben we de volgende resultaten behaald voor een nieuwe klant:
Onze aanpak
De eerste stap in het proces van zoekmachineoptimalisatie is het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Hierin bepalen we welke zoekwoorden een hoog zoekvolume hebben en relevant zijn voor jouw bedrijf.
Vervolgens gaan we aan de slag om deze zoekwoorden te verwerken op jouw website. Het doel hiervan is om relevante zoekwoorden te koppelen aan een pagina. De potentiële klant komt vanuit dit zoekwoord in de zoekmachine naar deze pagina, vindt meer informatie en wordt getriggerd om verdere actie te ondernemen.
Voorbeeld Dakdekker
Een consument zoekt naar een dakdekker in de gemeente Westland met het zoekwoord “Dakdekker Westland”. We hebben hiervoor een pagina aangemaakt met dit betreffende zoekwoord en gerelateerde termen, waardoor deze consument de website van het dakdekkersbedrijf in de zoekmachine ziet en bij interesse eenvoudig kan doorklikken.