IP-Tracking: Effectief nieuwe leads genereren

Wil je jouw B2B-klant bereiken, nog voordat ze contact met je op hebben genomen? Ja, dat is mogelijk! Door middel van IP-tracking kun je jouw klant voor zijn en hierdoor waardevolle marketing leads genereren. Elke B2B-organisatie analyseert op hun eigen manier de data van websitebezoekers. Sommige doen dit in detail door gebruik te maken van Google Analytics, maar dit kan ook door IP-tracking. Hieronder leggen we je uit wat dit inhoudt.

ip tracking

Wat is IP-tracking?

Via IP-Tracking kan je meetbaar maken welk ander bedrijf jouw webpagina heeft bekeken en hoelang ze bepaalde pagina’s hebben bezocht. Met deze informatie kan je gerichter en sneller inspelen op de vraag van een potentiële nieuwe klant. Daarbovenop krijg je de kans om al contact met deze lead te zoeken, voordat zij dit zelf doen. Je kan daarop inspelen en eerder in beeld komen bij ze, door ze bijvoorbeeld een aanbod te doen of meer informatie te bieden. Met deze tool herken je heel makkelijk de belangrijkste prospects en klanten die jouw website bezoeken. Je kunt ze dan zelf benaderen. Zo loop je geen klanten meer mis, doordat ze zelf geen contact opnemen.

Hoe kun je een IP tracken?

IP-tracking werkt door middel van software. Deze software heeft een enorme database met IP-adressen en informatie van bedrijven. Een IP-adres is een uniek nummer dat zichtbaar wordt als je verbinding maakt met het internet. Door de enorme database weet deze software precies een IP-adres te koppelen aan een bedrijf. Het tracken van een IP genereert data. Maar hoe maak je deze data relevant? Bij zo’n software kan je relevante data grotendeels automatiseren. Maak bijvoorbeeld onderscheid in doelgroepen, marketingcampagnes die aan het bezoek vooraf gaan en gedrag op de website. Zo voorkom je dat jouw kostbare tijd wordt besteed aan de verkeerde prospects.

Is het tracken van een IP legaal?

Ja, IP-tracking is conform met AVG / GDPR en Telecomwet. De software waarmee we werken combineert alleen gegevens uit openbare bronnen. De software herkent een groot deel van de organisaties die in het Nederlandse handelsregister staan ingeschreven (Kamer van Koophandel).

Personen

IP-tracking houdt zich niet bezig met het herkennen van consumenten, maar alleen met bedrijven. Daarom is het tracken van IP’s ook alleen interessant voor B2B-organisaties. De software kan geen natuurlijke personen herkennen die een website bezoeken. Ook vinden geen bewerkingen plaats op basis van persoonsgebonden data.

Aan de slag met IP-tracking? Schakel VAMOS Support in!

VAMOS Support is gevestigd in Westland en helpt je graag verder met het tracken van ID’s van jouw potentiële B2B-klanten. Neem vandaag nog contact op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Laat hier je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.