SEA Marketing: Verbeter jouw vindbaarheid in Google met betaalde advertenties (SEA)
Wil je graag via zoekmachines gaan adverteren om meer bezoekers naar jouw website te trekken en uiteindelijk meer omzet te genereren? Met hulp van een heldere SEA-strategie krijg je dit voor elkaar. Maar wat is SEA, wat zijn de kosten van Google Adwords en hoe kun je via een zoekmachine adverteren? Hieronder leggen we je uit wat SEA marketing inhoudt.
Wat is SEA?
SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’, wat in het Nederlands ‘zoekmachine-adverteren’ betekent. Wanneer je organisch, door middel van SEO al goed vindbaar bent in zoekmachines zoals Google, zou je SEA marketing kunnen overwegen als vervolgstap. Hiermee kun je in korte tijd een groot bereik op Google en andere zoekmachines realiseren. Bij SEA moet je denken aan de kleine advertenties, die bovenaan in jouw zoekresultaten verschijnen, wanneer je in de zoekmachines op iets zoekt. Linksboven in de advertentie staat in kleine letters aangegeven, dat het om een advertentie draait.
Waarom aan de slag gaan met SEA marketing?
Wellicht vraag je je af waarom je in SEA zou moeten investeren. We leggen het je graag uit. Door te adverteren op relevante zoekwoorden in bijvoorbeeld Google, staat jouw website helemaal bovenaan de pagina’s met de zoekwoorden, waarop de SEA-advertentie is ingericht. Binnen een dag kun je dus al bovenaan in Google staan! Ideaal, toch? Daarnaast kijken de meeste ‘zoekers’ op Google niet verder dan de eerste pagina van de zoekresultaten, waardoor een hoge positie in de zoekresultaten cruciaal is voor bedrijven.
Hoe werken SEA-advertenties?
Eerst moet een campagne worden opgezet met doeltreffende zoekwoorden, die relevant zijn voor jouw bedrijf en website. Vervolgens moet de doelgroep worden getarget, bijvoorbeeld op leeftijd en locatie. Dan gaat het bieden om de advertentie van start, want andere bedrijven adverteren ook in Google. Hierdoor variëren de Google Adwords kosten en is het lastig om te zeggen hoeveel jouw advertentie precies gaat kosten. Daarna wordt jouw advertentie vertoond aan de zoekende doelgroep. Wanneer een potentiële klant op jouw advertentie klikt, deze ziet of een aankoop doet via de advertentie, moet je hiervoor betalen. Er zijn verschillende opties om dit te doen, zoals betalen per klik, per vertoning of per conversie.
Laat je vandaag nog adviseren door VAMOS Support!
Benieuwd of adverteren in zoekmachines iets voor jouw bedrijf is? Neem contact met ons op en we beantwoorden je vragen altijd vrijblijvend. Wanneer je aan de slag wil gaan met SEA, staan onze SEA-experts voor je klaar om je zo goed mogelijk te helpen.