Financiële grip en inzicht bij Multiclean.
Terwijl veel bedrijven het moeilijk hadden tijdens de coronapandemie, was de schoonmaakbranche juist booming business. Door de drukke periode lag de prioriteit van Multiclean bij het voldoen van klantbehoeftes en het kwalitatief goed uitvoeren van alle werkzaamheden. Als gevolg hiervan kwamen andere taken, waaronder financiële controle en rapportage, lager op de agenda te staan.
Ondersteuning van de directie
Om de administratieve en financiële taken bij te houden werd Process adviseur Sanne ingeschakeld. Het eerste half jaar bestond uit het ondersteunen en ontlasten van de directie. Sanne heeft in twee werkdagen taken opgepakt zoals het beantwoorden van alle financiële mails, het nalopen van opdrachtbonnen en inkoopfacturen inboeken. Na een half jaar werden de dagelijkse werkzaamheden overgedragen aan een nieuwe medewerker van Multiclean.
Grip krijgen op financiën
Met het overdragen van de dagelijkse werkzaamheden was de rust redelijk wedergekeerd. Nu was het voor Sanne mogelijk om tijd te besteden aan: grip krijgen op de financiën. Sanne heeft samen met de directie van Multiclean de begroting voor 2022 opgesteld. De begroting gaf financiële inzicht in de doelen, de plannen en de haalbaarheid hiervan. Dit zorgt voor houvast in wat het volgende jaar verwacht kan worden en waarop gestuurd moet worden.
Na de verschuiving van het uitvoeren van dagelijkse werkzaamheden naar het ondersteunen bij financieel inzicht, is Sanne haar tijd teruggeschroefd van 2 dagen naar een ochtend in de week. Maandelijks kijkt ze met de directie terug op hoe het die maand gegaan is. Tijdens het overleg wordt gekeken naar de resultaten van de vorige maand. Kloppen de resultaten ten opzichte van de begroting? Zijn er opvallendheden? Kan dit verklaard worden? Aan de hand van deze bevindingen geven we sturing aan de volgende maanden.
Hoe Multiclean de samenwerking ervaart?
“De goede hulp die wij de afgelopen periode hebben gehad. Door de stappen die we met ze allen hebben gemaakt zijn we als bedrijf en personen erg gegroeid. Het maakt me ook trots waar we nu staan en dat terwijl we nog lang niet klaar zijn.” – Danny, Multiclean
Process adviseur op locatie
Hoe ervaart Sanne haar rol als Adviseur bij Multiclean? “Het is gaaf om te zien welke stappen het bedrijf heeft gemaakt. Door alle verbeteringen zijn de resultaten inzichtelijk en verbeterd. Het is fijn om te horen dat waarde gehecht wordt aan mijn mening. Regelmatig zeggen ze “Sanne we zijn blij dat je er bent. VAMOS heeft ons echt verder geholpen”. Als Adviseur zijn dit natuurlijk de beste woorden om te horen!”
Grip en inzicht krijgen
op je financiële situatie?
Laten we kennismaken!
Ben je benieuwd wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op. Wij denken graag met je mee.