Bransen Group: herpositionering en lancering
In één van onze vorige artikelen kon je lezen hoeveel energie wij krijgen van bedrijfsfusies. Een nieuwe start, daar bieden wij maar al te graag ondersteuning bij! Voor onze opdrachtgevers Hans Bransen Tuinbouwtechnieken en Niels Bransen Advies & Projecten was het ook tijd voor de volgende stap. En wel de hoogste tijd om hun expertise onder te brengen onder één naam: Bransen Group.
Makkelijk gezegd, maar voor zij de familiegeschiedenis voort konden zetten, moest er hard gebrainstormd worden over de positionering van het nieuwe bedrijf. Een fusie van twee bedrijven die deels een andere doelgroep bedienen, daar moet goed over nagedacht worden. Vanuit marketing oogpunt werd door Rose daarom op strategisch, tactisch en uitvoerend vlak meegekeken en ondersteuning geboden waar nodig.
De juiste marktpositionering
Onder welke naam brengen we alles samen? Kiezen we voor een Nederlandse of Engelse naam? Welke van de vele werkzaamheden dienen uitgelicht te worden? Hoe kunnen we onder één naam de verschillende doelgroepen blijven bedienen? Rose en haar mede Supporters fungeerden in deze kwesties als sparringpartner om er zeker van te zijn dat het bedrijf op de juiste manier gepositioneerd werd. Zo brachten we samen het aanbod en de doelgroepen in kaart en testten we of de nieuwe bedrijfsopbouw aansloot bij hoe de eigenaren het – toch wel nieuwe – bedrijf voor ogen hadden.
Nieuwe huisstijl, nieuw begin
Er werd een klap gegeven op de naam en ook de bedrijfsopbouw stond vast. Tijd om te vlammen! Gedurende een half jaar werkten we naar de lancering op 1 januari 2022 toe. En die lancering mocht groots aangepakt worden. De eigenaren wisten namelijk één ding zeker: we zorgen dat direct alles overgezet wordt naar de nieuwe naam en stijl en we pakken uit! Een open en eerlijke begroting werd opgesteld, waarin continu aanvullingen werden gedaan. Een compleet nieuwe huisstijl werd uit de grond gestampt in samenwerking met Brend Bulders, waar zowel wij als de eigenaren volledig achter stonden. Die lijn trokken we door in alle uitingen: van website tot kerstpakket, van social media tot bedrijfskleding, van e-mailhandtekeningen tot lint, van fotografie tot vrachtwagenontwerp. Aan alles werd gedacht. Enorm fijn voor Bransen Group dat alle uitingen direct werden overgegoten in de nieuwe stijl, maar ook voor ons! Onze kracht komt pas echt tot zijn recht als we de volledige vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen.
Grootse lancering
De officiële lancering werd ook groots aangepakt. Bij meer dan 250 afnemers, leveranciers en connecties van het bedrijf viel een pakketje – natuurlijk van A tot Z in de nieuwe huisstijl – op de deurmat waarin de bedrijfsovergang groots werd aangekondigd. Tegelijkertijd werd via de nieuw ingerichte social media kanalen en via een mailing het nieuws naar buiten gebracht en werd de lokale pers ingelicht. Zo zagen we direct een piek in het aantal websitebezoekers en volgers en stroomden de eerste positieve reacties binnen.
Hoe nu verder?
Bransen Group heeft de eerste maanden als nieuw bedrijf achter de rug en ervaart hoe er vanuit de markt positief gereageerd wordt. Een groot project voor een trouwe opdrachtgever waar we een mooie bijdrage aan hebben kunnen leveren. Rose blijft actief bij Bransen Group als marketing adviseur en verantwoordelijke voor alle on- en offline uitingen. Ook hulp nodig bij jouw bedrijfsfusie, herpositionering en lancering? Onze VAMOS Supporters staan in de startblokken om met je mee te denken om jouw ondernemersdromen uit te laten komen.
Aan de slag met
VAMOS support?
Laten we kennismaken!
Wil je kijken wat wij voor jouw onderneming kunnen doen? Neem geheel vrijblijvend contact op voor een kennismaking. Wij denken graag met je mee.