Marketing & Communicatie
Support
Veldwerk Uitzendbureau: van losse ideeën naar een strategisch marketingplan
Veldwerk Uitzendbureau had een duidelijk doel voor ogen: uitstralen dat zij het leukste uitzendbureau van Zuid-Holland zijn. Een ambitie die wel leefde bij directie en MT, maar nog niet vanuit een strategische aanpak naar buiten toe uitgedragen werd.

Hun uitdaging
Veldwerk Uitzendbureau had een duidelijk doel voor ogen: uitstralen dat zij het leukste uitzendbureau van Zuid-Holland zijn. Een ambitie die wel leefde bij directie en MT, maar nog niet vanuit een strategische aanpak naar buiten toe uitgedragen werd. De vraag die Veldwerk Uitzendbureau ons stelde was helder:
“Hoe gaan we van losse ideeën en onze ambitie naar een stevige basis voor onze marketing en communicatie?"
De boodschap van Veldwerk Uitzendbureau was niet altijd even eenduidig richting klanten, uitzendkrachten en ook niet richting potentiële nieuwe collega’s.
Er was behoefte aan:
- een consistente uitstraling richting alle doelgroepen;
- een vertaling van de positionering naar dagelijkse marketingacties;
- een marketing rol die niet op een eiland zit, maar onderdeel is van de hele operatie.
Onze aanpak
Om beter op impact te sturen, verzamelden we structureel feedback. De eerste resultaten toonden dat flexkrachten een tevredenheidsscore van 8,5 gaven. Deze inzichten vormden de basis voor het marketingjaarplan 2025, opgesteld door Emma. Dit plan geeft een duidelijke richting aan de marketingactiviteiten en sluit aan bij de organisatiedoelen.
Het plan focust onder meer op het ondersteunen van Recruitment, Sales en Accountmanagement. Met gerichte campagnes, zoals wervingsacties, salesondersteuning en doelgroepgerichte e-mails voor (oud-)uitzendkrachten, om contacten warm te houden en heractivatie te stimuleren.
Daarnaast is een interne communicatiehandleiding ontwikkeld die de samenwerking tussen teams verbetert en externe communicatie eenduidig houdt. Ook gaven we gericht marketingadvies om de branding en positionering van Veldwerk Uitzendbureau verder te versterken.
We startten in april 2024 met één doel: een stevige marketingbasis realiseren die gaat leven in de praktijk en die past bij wie Veldwerk Uitzendbureau is en waar ze naartoe wil.
De aftrap
Een strategieposter met de kernwaarden van Veldwerk, gezamenlijk ontwikkeld met VAMOS en het team van Veldwerk Uitzendbureau. Hiermee brachten we de ambitie, met heldere KPI’s, visueel en concreet tot leven. Dit werd de leidraad voor het vervolg.
Veldwerk Uitzendbureau ging intern aan de slag met de strategie, terwijl Emma vanuit VAMOS als Marketing Consultant één dag per week op locatie werkte, met de opdracht de positionering te vertalen naar een stevige marketingbasis.
Gezamenlijk resultaat
Marketing heeft nu een plek aan tafel. Het is geen op zichzelf staande afdeling meer, maar een integraal onderdeel van de organisatie, gedragen door een duidelijk strategisch marketingplan. Met als doel om de afdelingen Sales, Recruitment, Accountmanagement en Operatie efficiënter te laten werken.
Veldwerk Uitzendbureau beschikt nu over een sterke marketingstrategie om gericht te bouwen aan naamsbekendheid en bereik. Het bedrijf heeft grip op haar marketinginspanningen, werkt data gedreven dankzij continue feedback van klanten en flexkrachten en straalt consistentie uit in alle communicatie. Met de komst van een eigen marketingmedewerker, die regelmatig op tactisch en strategisch niveau spart met Emma over de voortgang, wordt deze lijn professioneel doorgezet.
De strategie leeft. En die energie voel je, zowel binnen als buiten deze leuke organisatie.
“VAMOS is een no-nonsense partner met verstand van zaken, die precies weet wat werkt voor het MKB. Emma voelde al snel als een collega en bracht structuur en richting in onze marketing aanpak.”
Caroline Witzier,
Veldwerk Uitzendbureau

