Marketing & Communicatie

Support

Veldwerk Uitzendbureau: van losse ideeën naar een stevige marketingbasis

Veldwerk Uitzendbureau had een duidelijk doel voor ogen: uitstralen dat zij het leukste uitzendbureau van Zuid-Holland zijn. Een ambitie die wel leefde bij directie en MT, maar nog niet vanuit een strategische aanpak naar buiten toe uitgedragen werd.

Tineke, Renée, Emma

Onze aanpak

Om beter op impact te sturen, verzamelden we structureel feedback. De eerste resultaten toonden dat flexkrachten een tevredenheidsscore van 8,5 gaven. Deze inzichten vormden de basis voor het marketingjaarplan 2025, opgesteld door Emma. Dit plan geeft een duidelijke richting aan de marketingactiviteiten en sluit aan bij de organisatiedoelen.

Het plan focust onder meer op het ondersteunen van Recruitment, Sales en Accountmanagement. Met gerichte campagnes, zoals wervingsacties, salesondersteuning en doelgroepgerichte e-mails voor (oud-)uitzendkrachten, om contacten warm te houden en heractivatie te stimuleren.

Daarnaast is een interne communicatiehandleiding ontwikkeld die de samenwerking tussen teams verbetert en externe communicatie eenduidig houdt.

We startten in april 2024 met één doel: een stevige marketingbasis realiseren die gaat leven in de praktijk en die past bij wie Veldwerk Uitzendbureau is en waar ze naartoe wil.

Het lezen interessanter maken door een stukje tekst uit te lichten.

De aftrap

Om beter op impact te sturen, verzamelden we structureel feedback. De eerste resultaten toonden dat flexkrachten een tevredenheidsscore van 8,5 gaven. Deze inzichten vormden de basis voor het marketingjaarplan 2025, opgesteld door Emma. Dit plan geeft een duidelijke richting aan de marketingactiviteiten en sluit aan bij de organisatiedoelen.

Het plan focust onder meer op het ondersteunen van Recruitment, Sales en Accountmanagement. Met gerichte campagnes, zoals wervingsacties, salesondersteuning en doelgroepgerichte e-mails voor (oud-)uitzendkrachten, om contacten warm te houden en heractivatie te stimuleren.

Daarnaast is een interne communicatiehandleiding ontwikkeld die de samenwerking tussen teams verbetert en externe communicatie eenduidig houdt.

We startten in april 2024 met één doel: een stevige marketingbasis realiseren die gaat leven in de praktijk en die past bij wie Veldwerk Uitzendbureau is en waar ze naartoe wil.

Het resultaat

Om beter op impact te sturen, verzamelden we structureel feedback. De eerste resultaten toonden dat flexkrachten een tevredenheidsscore van 8,5 gaven. Deze inzichten vormden de basis voor het marketingjaarplan 2025, opgesteld door Emma. Dit plan geeft een duidelijke richting aan de marketingactiviteiten en sluit aan bij de organisatiedoelen.

Het plan focust onder meer op het ondersteunen van Recruitment, Sales en Accountmanagement. Met gerichte campagnes, zoals wervingsacties, salesondersteuning en doelgroepgerichte e-mails voor (oud-)uitzendkrachten, om contacten warm te houden en heractivatie te stimuleren.

Daarnaast is een interne communicatiehandleiding ontwikkeld die de samenwerking tussen teams verbetert en externe communicatie eenduidig houdt.

We startten in april 2024 met één doel: een stevige marketingbasis realiseren die gaat leven in de praktijk en die past bij wie Veldwerk Uitzendbureau is en waar ze naartoe wil.

“VAMOS is een no-nonsense partner met verstand van zaken, die precies weet wat werkt voor het MKB. Emma voelde al snel als een collega en bracht structuur en richting in onze marketing aanpak.”

Caroline Witzier,
Veldwerk Uitzendbureau

Kennismaking, op gesprek, bel mij terug