Marketing & Communicatie

Support

Marketeer op locatie bij ATMK

Marketing is cruciaal voor het succes van een bedrijf, want hoe ga je jouw product verkopen als de doelgroep niets over de producten weet? Een mooie opdracht voor één van onze interim marketeers! Eén dagdeel per week werkt Natascha als marketeer op locatie bij Karin den Dulk in Den Hoorn. De eigenaresse van ATMK is specialist in het maken van houten horecaproducten en vaatwasbestendige snijplanken van gerecycled papier. Prachtige producten die de weg naar de juiste doelgroep moeten vinden. Ambachtelijk, persoonlijk en uniek – net als hun marketing en communicatie.

Wat doet een marketeer op locatie eigenlijk?

Een marketeer op locatie pakt alle taken op die een marketing- of communicatiemedewerker in loondienst ook zou doen. Het verschil? Wij stoppen niet bij ‘gewoon goed’. Wij zetten altijd een extra stap om een topprestatie te kunnen leveren en dat start al bij ons advies. Dit varieerde bij ATMK bijvoorbeeld van het opstellen van een marketing- en communicatieplan, consistent inzetten van social media tot aan het opfrissen van de huisstijl, het maken van een styleguide en een gloednieuwe website. Ook springen we razendsnel op de actualiteiten in, neem bijvoorbeeld de campagne die opgezet is rondom de desinfectiezuil.

De impact van Corona voor ATMK

Niet lang nadat alle taken uit het communicatieadvies ingepland waren en we begonnen met het uitwerken van doelgerichte acties, brak het Corona-virus uit. Dit had grote gevolgen voor ATMK, die zich voornamelijk richt op doelgroepen als hotels, restaurants en cateringbedrijven. Dat vraagt om creativiteit en positiviteit! En laat dat nu precies de gezamenlijke kracht van ATMK en VAMOS zijn.

Onze opdrachtgever bedacht een houten desinfectiezuil die betaalbaar, hygiënisch, praktisch en stijlvol is. En wij bedachten hier een campagne omheen die we zowel offline als online uitrolden. Denk hierbij aan de aankoop van mailadressen, het versturen van direct mailings, ontwerpen van flyers en de inzet van LinkedIn als extra verkoopkanaal. Om nog maar te zwijgen over de inzet van SEO, gecombineerd met SEA. Nou ja, daar zwijgen we trouwens helemaal niet over.

Zoekwoordenonderzoek en adverteren in Google

Om de website goed vindbaar te maken in zoekmachines hebben we een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Zo achterhalen we de zoekvolumes per maand en de concurrentie op zoekwoorden. Hieruit bleek dat door de Coronacrisis veel gezocht werd op woorden als: desinfectiezuil, desinfectie dispenser en desinfectiepaal.

Om snel te scoren op het gebied van vindbaarheid, zijn we met gerichte zoekwoorden gaan adverteren in diverse zoekmachines. Door te adverteren in Google sta je snel bovenaan, je betaalt daarbij per klik of andere conversiemethode. We hebben een campagne met meerdere advertentiegroepen opgezet in de regio Zuid-Holland om de juiste doelgroep te bereiken. Wekelijks optimaliseren we de campagne om de beste resultaten te behalen.

Benieuwd wat dit voor jouw organisatie zou betekenen?